Cara buat duit dengan youtube

Cari Kerja | Cari Jawatan Kosong Terkini 2015: Cara buat duit dengan youtube: ...                                          Anda mungkin tertanya-tanya bagaimana cara buat duit dengan youtube. Bagi mereka yang sudah biasa dengan program Google Adsense mungkin takde masalah sangat berkaitan benda ni. Bagi yang belum biasa lagi saya akan terangkan bagaimana cara buat duit dengan youtube ini.



Sebelum anda menjana pendapatan melalui youtube, anda perlulah mempunyai akaun youtube terlebih dahulu. Bak kata orang sebelum anda dapat buah rambutan, anda perlulah panjat pokoknya dahulu. Ok caranya begini :

1) Create akaun kat youtube nanti anda secara automatik create akaun gmail sekali. Masa sign up gmail letak je daripada Malaysia.

2) Sila upload video dahulu kat youtube. Pilih video-video yang how to (pembelajaran). Video dalam english ya.

3) Upload 3-5 videos. Then mohon kat monetize.

4) Tunggu respons daripada Google. Saya punya dapat dalam masa kurang 5 jam.

5) Make sure seblum upload video channel kita tu location buat BUKAN malaysia. Pilih australia ke us ke.. biasanya kalau kita view channel org mesti kita boleh tgk kat location org tu asal mana kan. So kat situ jugak kita kene pilih australia atau us.

6) Tapi mohon cara ni dia akan kasi kita view iklan kat youtube atau partner ngan google. Melalui iklan tersebutlah kita boleh jana duit.

7) Step paling penting adalah tukar location my Channel tu ke Australia @ USA, sebab kalau Malaysia tak dapat nak monetize.

8) Tak perlu tunggu ada views baru nak mohon. Lepas upload 3-5 videos terus je mohon.

9) Make sure location channel tu ubah dri malaysia ke australia ke atau us ke baru bahagian permohonan adsense tu ada. Sama seperti item 5 dan 7.

10) Selepas sahaja akaun anda diluluskan oleh pihak Google, anda boleh mengupload video sebanyak mungkin.

11) Pastikan video yang anda upload tu bukan yang copyright. Kalau tak sia-sia je.

12) Semakin tinggi views video anda semakin cerah peluang anda untuk jana pendapatan.



Ok, Semoga berjaya. Anda akan dapat akaun adsense tu hanya boleh guna di youtube @ blogspot dan yang sewaktu dengannya je. Kalau nak guna untuk domain anda sendiri, anda kena submit domain anda tu.    http://carikerja11.blogspot.com

Comments

Popular Posts